Dítě s výchovnými problémy

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Dítě s výchovnými problémy

  2. Základní informace k životní situaci

    Všechny situace související s chováním dítěte, které rodičovské či jiné autoritě působí obtíže.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Rodič, osoba odpovědná za výchovu dítěte, dítě samo i další osoby, které mohou k věci podat významné a důležité informace, instituce zabývající se ochranou dětí (soud, škola, policie a další). Toto upozornění lze učinit jakoukoliv formou, tj. telefonicky, písemně, osobně i mailem, rovněž anonymní upozornění jsou prošetřována. Oznamovateli je zaručeno zachování anonymity, a to v souladu s § 57 zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Zvláštní podmínky nejsou stanoveny, každé oznámení je prošetřeno.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Sdělit skutečnosti, které s případem souvisí, oddělení sociálně-právní ochrany dětí.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    U orgánu sociálně-právní ochrany dětí Statutárního města Ostravy, tj. u všech úřadů městských obvodů včetně magistrátu. 

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Vítkovice

    Odbor sociálních věcí

    Zengrova 14 

    703 79 Ostrava - Vítkovice

    Úřední hodiny:

    Pondělí, středa    8.00 - 12.00      13.00 - 17.00

    I v ostatních dnech je možné kontaktovat kteréhokoliv zaměstnance oddělení SPOD, který poskytne poradenskou službu nebo předá konkrétní informace příslušnému zaměstnanci.

    Bc. Danuška Báliková
    vedoucí odboru
    599453227
    599453262
    5 / Ostrava - Vítkovice, Zengrova 14
    Mgr. Květoslav Boháč
    kurátor pro děti a mládež
    599453260
    599453262
    4 / Ostrava - Vítkovice, Zengrova 14
    Mgr. Petra Šilhavá
    kurátor pro děti a mládež
    599453264
    599453262
    2 / Ostrava - Vítkovice, Zengrova 14
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Při osobním jednání občanský průkaz či jiný průkaz totožnosti.

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Zvláštní formuláře nejsou stanoveny.

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Sociálně-právní ochrana se poskytuje bezplatně, náklady vzniklé v souvislosti s výkonem sociálně-právní ochrany, není-li dále stanoveno jinak, nese stát.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Bez zbytečného odkladu dle možností jednotlivých pracovišť.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Každý, kdo může k dané situaci podat relevantní informace. 

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Spolupráce s orgánem sociálně-právní ochrany dětí.

  14. Elektronická služba, kterou lze využít
  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje

    Dle zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů. 

  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Odvolání proti správnímu rozhodnutí. Podává se k orgánu, který rozhodnutí vydal. Poučení o opravných prostředcích je v každém správním rozhodnutí vždy uvedeno. 

  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Rodiči nebo jiné fyzické osobě odpovědné za výchovu dítěte lze za nespolupráci s OSPOD uložit pořádkovou pokutu do 20.000 Kč (§ 53 odst. 5 zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů).

  18. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  19. Související životní situace a návody, jak je řešit

    Situace domácího násilí v rodině, partnerské neshody rodičů, rozvodové a rozchodové situace… Jakákoli náročná situace v rodině může vést k nezvládnutí péče o dítě, kdy dítě reaguje výchovnými problémy. Všechny tyto situace je možné řešit kontaktováním orgánu sociálně-právní ochrany dětí, který situaci vyhodnotí a doporučí i další odborníky, s jejichž pomocí je možné situaci řešit. 

  20. Popis byl naposledy aktualizován

    06.12.2019

  21. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno